Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hooihooi,

Afgelopen weekend zijn we naar Swaziland geweest en hebben we veel mooie, leuke, bijzondere en gave dingen gezien.

Vrijdagochtend moesten we eerst eigenlijk nog tot 13.00 uur werken. Daarna was de planning om de spullen te pakken en rond 14.00 weg te rijden naar Swaziland. Maar gelukkig hebben we hele lieve collega’s en mochten we al om 11.00 uur weg. Helemaal blij en super natuurlijk. In de backpacker snel onze spullen gepakt en gegeten. Vervolgens moesten we nog een andere backpacker in Swaziland boeken en kijken hoe we moesten rijden. Dit duurde allemaal wat langer dan gepland en dus reden we uiteindelijk nog pas rond 14.00 uur weg. Kwam dus goed uit dat we eerder weg mochten op het werk.
De route was super mooi. Soms reden we als enige op een weg met alleen maar uitgestrekte landschappen en bergen om ons heen. Zo mooi. Je komt hier van alles tegen. Zo staan de koeien, stieren en geiten gewoon langs de weg en is het niet raar dat je moet stoppen, omdat de koeien de weg over steken. Onderweg stak er zelfs een klein aapje de weg over. Er zijn ook veel plaatsnamen in Zuid-Afrika die Nederland ook heeft. Zo zijn we langs Amsterdam en Ermelo gereden. Sommige plaatsnamen zijn wel grappig. Zo heet er een plaatsje Onbekend. Dit bordje kwamen we echt in de middle of nowhere tegen en het leek dus net of het niet bekend was waar je uit zou komen, haha. Na ongeveer 5 uur rijden, een klein beetje verkeerd te zijn gereden en gezocht en gevraagd te hebben na de weg kwamen we rond 19.00 uur aan bij onze backpacker waar de komende twee nachten zouden slapen. Het was een super mooie en grote backpacker. Verder hebben we ’s avonds niet zo heel veel meer gedaan.

Zaterdag hebben we eerst ’s ochtends bij een paardenboerderij afgesproken om zondagochtend een rit te maken. Daarna zijn we een heel stuk de bergen en het land in gereden. We hadden de tijd en dat was maar goed ook, want ons autootje kon niet alle bergen heel makkelijk aan, haha. Op een gegeven moment waren we al aardig ver gereden en we wisten niet waar we uit zouden komen als we alsmaar door zouden rijden. Er toch maar voor gekozen om te keren en terug te gaan na de backpacker. Hier hebben we even gekeken waar we boodschappen konden doen en wat nog meer leuk was om te doen. We zijn naar een plaatsje gereden met een mooi winkelcentrum. Het zag er heel mooi uit, maar was niet heel veel soeps. Daarna zijn we doorgereden na de Botinical Garden. Dit is een grote tuin (aangelegd) en een soort park waar je ook kunt overnachten. Daar aangekomen zag het er allemaal vet mooi en chique uit en op de parkeerplaats stonden allemaal dure auto’s. Ik voelde me iets minder chique, maar we hebben daar toch wat gegeten. Was ook wel weer leuk. De meeste mensen eten er ’s middags ook gewoon warm. Wij bestelden alleen een salade waarnaar de ober vroeg: ‘Alleen een salade’? Vonden ze dus beetje raar. Maar wij hebben lekker gegeten. Na de lunch nog even een wandeling door de tuinen gemaakt.
Vervolgens zijn we nog naar Culture Village gereden. Dit is een nagebouwd dorpje over hoe de mensen vroeger leefden. Hier lopen en zingen ook mensen in de kledij van vroeger en worden er shows gegeven. In het ‘park’ waren ook watervallen. Wij zien hier alleen heen geweest, omdat het al wat later was. De watervallen waren mooi om te zien. Apart dat het altijd maar gewoon door blijft stromen.

’s Avonds zijn we wezen eten bij Malandela’s, een restaurantje in de buurt van de backpacker. Terug bij de backpacker hebben we met een clubje bij het vuur gezeten. Was een erg gezellige avond en behoorlijk laat geworden.

Zondagochtend (eigenlijk veel te vroeg na de vorige avond) hebben we de paardenrit gehad. Ja mensen, ik heb op een paard gezeten. En heb zelfs gedraafd. Dat hadden jullie niet gedacht hè, haha. En ik vond het zelfs ook nog erg leuk!
Na het paardrijden zijn we nog langs het house of fire gereden. Dit is naast Malandela’s. Het is een groot ‘huis’ in indianenstijl waar feesten gegeven konden worden. Ook dit was weer super mooi.

Helaas zat het weekend er toen alweer op. We hebben onze spullen gepakt en zijn terug gereden naar Pretoria waar we rond 17.45 uur weer waren.

We kunnen in ieder geval terug kijken op een super leuk, mooi, gezellig en bijzonder weekend.

Volgend weekend staat Kruger Park op de planning, maar eerst nog even een weekje werken!

Dikke kus en veel liefs,
Linda

P.S. Er staan ook weer foto's op mijn andere site!

• 03 Augustus 2011 - 13:21

Simone:

Lieve Lin,

Yesss ik ben de eerste die een reactie mag plaatsen haha. Erg leuk, mooi en ook lang:P verhaal weer om te lezen!
    En nee idd, jij en paardrijden... dat had ik never nooit verwacht nee haha! Had ik graag willen zien!! Vooral als je in draf moest hahaha (en nee ik lag je niet uit hoor;)).
    Ik ben zooo jaloers, had graag met je mee gewild in je koffer maar helaas.. Maarja ik ben natuurlijk naar Suriname geweest..

Je schrijft de verhalen ook erg leuk en mooi trouwens, lekker en makkelijk om door te lezen! Bevalt je stage ook nog steeds goed daar? En hoe is het weer? Warm of heb je ook veel regen en wat mindere hogere temperaturen?

Ik hoop dat we snel weer een keer kunnen skypen!!! Hebben we pas 1 keer gedaan:O! En dat was ook nog eens veel te kort...helaas:( Maar meid, geeft niets. Ik heb liever dat jij lekker van je tijd geniet daar, wij hebben namelijk daarna nog lang genoeg de tijd om bij te kletsen;)

Ik hoor weer van je en blijf lekker zo doorgaan en genieten, want volgens mij vliegt de tijd voorbij of niet?!;) I knew it!!

Veel liefs en een dikke kus van Siempie

• 03 Augustus 2011 - 13:24

Simone:

En owja nog 1 vraagje, op welke site van je staan nog veel meer foto's? Dat weet ik namelijk zo niet...

• 05 Augustus 2011 - 15:24

Jelisa:

Hahahaha Lin en paardrijden! Zie je nou wel dat het leuk is ;-) Voor herhaling vatbaar?.... dan ga je maar een keer met Daf en mij mee :-P

Enjoyyyy!!
    Liefs

• 08 Augustus 2011 - 10:32

Ruben,Maartje,Gijs:

Hi Linda,

Klinkt weer heerlijk avontuurlijk. Fijn om te lezen dat je allemaal leuke dingen doet. Paardrijden in Afrika is inderdaad erg leuk. Hebben Ruben en ik ook eens gedaan. Ruben ging toen ook in draf, al was dat niet helemaal de bedoeling en heb ik me kapot gelachen toen hij voorbij kwam sjeezen en vroeg waar de rem zat...Wij zijn erg benieuwd naar jouw avonturen in Kruger park volgende week. Werkze nog deze week.

Veel liefs,
    Ruben, Maartje en Gijs