Vakantie! - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Lieve allemaal,

Zondag was het zover. Na van iedereen afscheid genomen te hebben en mijn vriendje helaas gedag heb moeten zeggen (gelukkig spreek ik hem nog wel bijna elke dag) zijn we uit Pretoria vertrokken. Mijn tas zit bommetje vol, al snap ik echt niet hoe dat kan aangezien ik al veel mee naar Nederland terug had gegeven. Zondagochtend hebben we eerst nog onze andere auto opgehaald die we gehuurd hebben en in Kaapstad kunnen laten staan. Eerst hadden we een Chevrolet, maar die was te klein. Met moeite konden onze twee backpacktassen er in en de laatste week reizen Michelle en Annelie ook mee, dus met deze auto ging het niet wat worden. Uiteindelijk hebben we een Ford Figo gekregen. Niet dat deze heel groot is, maar de laadbak is in ieder geval iets groter en we hopen dat het de laatste week allemaal gaat passen.

Zondagavond rond 21.00 uur zijn we naar lang zoeken aangekomen bij de backpacker. De reis was best heftig, aangezien we midden in een regen en onweer storm zaten. De bliksemschichten waren wel erg mooi. De backpacker zag er goed uit en was aan zee. De volgende dag wilden we graag op het strand liggen, maar aangezien het nog steeds regende zijn we verder gereden naar Umtutweni. Dit is een plaatsje ongeveer 200 km van Durban naar het zuiden. Deze backpacker lag echt pal aan zee, vanuit de tuin kon je de zee zien en kon je het strand op lopen. Gelukkig was het dinsdag super mooi weer en hebben we heerlijk aan het strand gelegen. Helaas wel een beetje erg verbrand, waardoor ik nu al twee dagen best veel pijn heb, haha. Maar ja, eigen schuld. Toch was het daar super leuk en zijn we naar twee nachten door gereden naar Port St. Johns. Daar aangekomen bleek het een erg klein chaotisch dorpje te zijn (net als de andere dorpjes waar we doorheen zijn gereden om daar te komen). De backpacker waar we wilden overnachten zag er op zich goed uit, maar de mensen vond ik er allemaal een beetje als junkies uit zien, haha. De naam van de backpacker was ‘Jungle Monkey’, maar je kon het beter ‘Junkie Monkey ’ noemen, haha. We hadden ons al ingeschreven in de backpacker, maar hebben toen toch besloten om door te rijden naar Coffee Bay. In Coffee Bay is een hele bekende backpacker, ‘Coffee Shack’, en iedereen verteld je dat je hier echt heen moet. De weg hierheen was erg, maar dan ook erg lang met alleen maar bergen en leek nergens uit te komen. Rond kwart voor zeven waren we er eindelijk en het klopt helemaal dat het geweldig is hier. Er waren lokale meisjes aan het dansen, er is een poolwedstrijd, er wordt gekookt voor iedereen als je wil en er is elke avond feest hier. Erg gezellig en anders dus dan de meeste backpackers.

Vandaag zijn we mee geweest met de beachday en hebben we surflessen gehad. Was echt super tof en heb een aantal keer erg lang op de plank kunnen staan.
Vanavond eten we mee hier bij de backpacker en wordt er uiteraard weer gefeest.
De planning voor van de week is om morgen naar East-London te rijden waar we één of twee nachten blijven. Daarna rijden we door naar Port-Elizabeth om samen met Michelle en Annelie verder te reizen.

De dagen gaan nu snel voorbij, maar heb het nog steeds erg naar mijn zin.

Dikke kus en liefs Linda

P.S. Ik weet dat er nog geen foto’s van vorige week en deze week op staan, maar als het lukt en kan zal ik dit zo snel mogelijk doen. Mijn excuses!

• 06 Oktober 2011 - 17:47

Simone:

Haiii linnie,

Nou een van de laatste reisverslagen dit of niet;) Maar zo te horen ga je er lekker van genieten! Vooral lekker doen!!

Nou meid, geniet er nog even lekker van ENNEEE goed smeren he jij!;)
    TOT SNEL!!

XXX

• 07 Oktober 2011 - 06:19

Marian Rijkenberg:

Heeeeeey Lin. Geniet nog even de laatste dagen van je GROTE Avontuur.
    Voordat je het weet sta je weer broodjes te verkopen hahha. Veel plezier samen met de andere meiden.
    xx Marian

• 08 Oktober 2011 - 07:20

Sander:

Linda!!!

Geniet nog van je laatste week!!! Mooi om je verhalen te lezen en ik hoop ze binnenkort ook te horen van je back @town!

Enjoy!
    Sander