De stage is voorbij! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu De stage is voorbij! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

De stage is voorbij!

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hooi allemaal,

De stage is voorbij en de vakantie kan beginnen!

Afgelopen week was best een rare week. Vanaf dinsdag zijn we begonnen om iedereen gedag te zeggen. Best raar, omdat je weet dat je ze waarschijnlijk nooit meer zal zien en het toch een deel van je leven was. Ook vind ik het uiteindelijk best jammer, want als ik terug kijk op de stage heb ik een leuke tijd gehad. Natuurlijk was het soms ook wel eens wat minder leuk, maar over het algemeen was het een prima plek.
Vrijdag zijn we met Dr. Botha (de bazin van de SPD) en Tarina (haar assistent) samen met de andere Nederlandse meiden op kosten van de SPD wezen lunchen. Aan het eind kregen we nog een gevulde envelop, waar we uiteraard blij mee zijn. We hebben namelijk best wel heel veel werk voor de stageplekken gedaan.
Vrijdagavond hebben we een afscheidsbraai gehad met de Nederlandse meiden en nog een aantal jongens die als ‘social worker’ bij de SPD werken. Uiteraard was mijn vriendje er ook. Het was super gezellig en hadden allemaal lekker dingen klaar gemaakt. Zo hadden we een opengesneden in folie gewikkelde banaan met mars er tussen op de braai gelegd, heerlijk! Uiteraard was er genoeg vlees, salade en broodjes. De meiden hadden ook nog een taart gekocht voor ons als afscheid, super lief.
Nu zit de stage er dus echt op en hebben we van iedereen afscheid genomen. Het reizen kan beginnen. We hebben een andere auto gehuurd, omdat we de auto die we nu hebben niet in Kaapstad achter kunnen laten. Helaas voor mij
(en voor Inka) mag ik niet in deze auto rijden, omdat ik nog geen 21 ben. Ik zou er wel in mogen rijden, maar dan moet ik elke dag een bedrag betalen. Dat gaan we dus mooi niet doen, daar kunnen we veel meer andere leuke dingen van doen. Zondagochtend vertrekken we richting Durban, waar we lekker aan het strand gaan liggen, en van daaruit rijden we via de oostkust met tussenstops naar Kaapstad waar we ook nog een aantal dagen zullen verblijven.

Sinds dinsdag zijn de moeder van Inka en haar zusje hier. Vandaag gaan we met hun naar de Cradle of Humankind en naar het Rhino and Lion park.
Een tijdje terug zijn wij ook al naar de Cradle of Humankind geweest, maar toen konden we het eerst niet vinden en hadden we geen tijd meer voor een tour. Daarom proberen we het nu weer overnieuw, haha. Het Rhino and Lion park zijn wij ook al eens geweest, maar we vinden het leuk om daar nog een keer met de moeder en het zusje van Inka heen te gaan. Je kunt daar namelijk kleine leeuwtjes aaien.
Vandaag gaat ook de uitdaging: ‘tas inpakken’ beginnen. Ben benieuwd of ik alles er weer in krijg. Gelukkig heb ik al een hoop mee terug gegeven naar Nederland.

De laatste twee weken zal ik proberen verslagjes op mijn site te blijven zetten over wat ik mee maak. Toch kan ik niets beloven, want ik weet niet wanneer ik de beschikking over internet heb.

Tot gauw allemaal!

Liefs Lin

P.S. ik zal proberen de foto’s van afgelopen week zo snel mogelijk op internet te zetten.

  • 01 Oktober 2011 - 07:47

    Renske:

    hey lin!

    leuk om weer je verhaal te lezen.
    heel veel plezier met het rondreizen. lekker gaan genieten!
    succes met alles in te pakken ;)!
    see you sooooon! xxx rens

  • 01 Oktober 2011 - 07:54

    Peter En Ineke Visse:

    Hoi Linda,
    Zo te horen heb je een mooie afsluiting van je stage gehad. Je bent een prachtige ervaring rijker. Geniet nog van de laatste weken vakantie !
    Peter en Ineke

  • 01 Oktober 2011 - 09:32

    Niek Evers:

    Hey!

    Jammer dat het voorbij is! Ik ken dat gevoel zelf ook gehad in Afrika, raar gevoel idd maar je kunt wel contact blijven houden he ;)

    Geniet er van daarginds, en alvast een goede reis terug!

  • 01 Oktober 2011 - 18:56

    Anja En Fam:

    Hoi, hoi,

    volgens mij heb je nog energie genoeg om 2 weekjes rond te trekken. Uitrusten kun je straks thuis wel weer!!

    Geniet ervan,

    liefs., Anja en fam.

  • 03 Oktober 2011 - 14:44

    Siem:

    Hoi Lin,

    Geniet er lekker van je laatste paar weekjes daar in het verre Z-A! Ga leuke dingen doen en ik zie je alweer snel :D

    xxx

  • 03 Oktober 2011 - 14:45

    Siem:

    En succes alvast met alles inpakken! Dat was toen bij mij wel een probleem, dat weet ik nog wel haha! ;)

  • 05 Oktober 2011 - 17:37

    Sylvia:

    Hoi Linda,

    Wat gaat de tijd snel zeg! Erg leuk om te lezen dat je een leuke tijd heb gehad op je stage, ga er vanuit dat jullie het beide hebben gehaald :)! Heb Sabine vorige week even gesproken op de handbal (was van plan om er weer op te gaan, maar nu toch niet meer omdat ik een kijkoperatie krijg om een plica weg te halen), maar Sabine vertelde al dat het super daar was!

    Wat lees ik steeds: een vriendje :o? Vertel vertel :D! Ben erg benieuwd naar je verhalen!

    Geniet nog maar even van je vakantie en doe de rest de groetjes daar! Als je eenmaal terug bent, moeten we maar een keertje afspreken om bij te kletsen!

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid-Afrika, Pretoria

Stage lopen in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Welkom Nederland!

13 Oktober 2011

Het avontuur is voorbij!

12 Oktober 2011

Foto's!

10 Oktober 2011

Laatste week is aangebroken!

06 Oktober 2011

Vakantie!
Linda

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 23201

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Indonesië

11 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Vietnam

01 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Singapore, Maleisië en Thailand

03 Juli 2011 - 15 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Pretoria

Landen bezocht: