Krugerpark! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Krugerpark! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Krugerpark!

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Joehooeeee….

Hier weer een berichtje van mij. De laatste dagen is het hier echt super lekker weer, zo rond de 25 graden. De lokale mensen zeggen dat de winter nu voorbij is. Nu komt dus dan het weer waar op ik heb gewacht en waarvoor ik de meeste kleren heb meegenomen. Kan ik eindelijk mijn slippers dragen, haha.

Vorige week hebben we gewoon de hele week gewerkt. Dinsdagavond zijn we wezen stappen bij Trademarx en donderdagavond zijn we naar de bioscoop geweest; Horrible Bosses. Leuke film. De bioscoop hier is echt super groot, heeft meer dan 15 zalen. Afgelopen week ook best veel Nederlandse mensen ontmoet, wel leuk dus en lekker makkelijk. Hoef je niet continu engels te praten, haha.

Afgelopen vrijdag hebben we Gerard (vriend van Inka) van het vliegveld in Johannesburg opgehaald, waarnaar we zaterdag zijn vertrokken naar het Krugerpark. Hier zijn we tot dinsdag geweest (maandag en dinsdag waren we vrij, omdat het hier dinsdag public holiday was).
Zaterdag ging om 6.00 uur de wekker, omdat we om 7.00 uur zouden vertrekken richting het Krugerpark. Het is namelijk ongeveer 5 uur rijden. We hadden de trip geboekt bij de backpacker hier, dus hoefden we niets zelf te regelen en te rijden. Heerlijk. Daar aangekomen kregen we onze accommodatie te zien en dat was echt super mooi. Ik sliep in een tent (gewoon zo’n vaste tent waar je in kunt staan) met een buitenbadkamer. Echt zo gaaf. Helemaal als je bedenkt dat je tent gewoon in het wild staat en er dus gewoon dieren langs je tent kunnen lopen. Zo is het dus ook wel voor gekomen dat ik de tent uit liep en dat er in eens een nyala voor je staat, haha. Na onze spullen in de tent te hebben gelegd hadden we lunch en al meteen onze eerste game drive (game=wild). Je zit dan in een open jeep en rijd door de bush op zoek naar dieren. Daar hebben we 3 van de 5 dieren van de Big Five gezien; de olifant, de buffel en de neushoorn. De Big Five zijn de 5 dieren in het wild die het moeilijkst te doden zijn door andere dieren. ’s Avonds een lekker diner gehad en bij het vuur gezeten met een vrouw uit Engeland en een meisje uit Rotterdam. Was gezellig. Wel redelijk op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag moesten we om 4.45 uur ons bed uit. We zijn zondag namelijk echt in het Krugerpark geweest (de game drive en accommodatie was buiten het Krugerpark). De hele dag hebben we rond gereden in een jeep op zoek naar dieren. Hier nummer 4 van de Big Five gezien; de leeuw. Was echt super gaaf en veel mooie andere dieren gezien. Bijzonder om ze zo te zien bewegen en leven in het wild.
Maandagochtend hebben we weer een game drive gehad. De Big Five is nou compleet; de luipaard hebben we ook gezien. ’s Middags hadden we een vrije middag en hebben we een wandeling gemaakt over de accommodatie. Het is namelijk een gebied van 290 hectare. Ook hier weer een paar dieren gespot. Wat wel grappig is, is dat we ook langs een heel klein kerkje kwamen. Als je wilt kun je hier dus bijvoorbeeld trouwen in het wild, haha.
Dinsdagochtend zijn we naar Moholoholo geweest. Dit is een reserve waar gewonde dieren uit het wild opgevangen worden en behandeld. Nadat ze hersteld zijn proberen ze de dieren weer terug te zetten in het wild. Lukt dit niet dan zoeken ze naar andere oplossing. Ook weer mooi om te zien en een goed initiatief. Na Moholoholo zijn we meteen door gereden richting Pretoria. Onderweg zijn we nog gestopt bij kraampjes die langs de weg stonden. Zo grappig om te zien, zodra je uitstapt komen ze allemaal na je toe of je bij hun kraampje wil komen kijken in de hoop dat je daar dan wat koopt. Ik heb daar een armband gekocht, maar eerst flink wat van de prijs af geluld, haha.

Deze week is een kort weekje, aangezien we pas woensdag weer hoefden te werken. Morgen nog een half dagje en we hebben weer weekend. Dit weekend willen we naar Hartbeespoortdam, een watersport gebied. Hopelijk blijft het mooie weer hier aanhouden, zodat ik een beetje kan bij kleuren.

Tot volgende week!

Liefs Lin

P.S. Er zijn weer nieuwe foto's

• 11 Augustus 2011 - 18:53

Sylvia :

Hoi Linda,

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ben namelijk op vakantie geweest, vandaar dat ik poosje niks had laten horen! Maar fijn dat jullie het nog steeds zo naar jullie zin hebben! Hoe is je stage?

(K)

• 11 Augustus 2011 - 19:02

Sylvia:

Nog gauw berichtje van mij na het zien van je foto's! Egt super mooi! Wat een rare gewaarwording als die dieren zo dicht in de buurt zijn!

xxx

• 11 Augustus 2011 - 19:27

Erna T.:

Hoi Linda, wat een superverhalen allemaal! We vinden het erg leuk om te lezen en je foto's te zien. Wat een belevenissen, zeg! Prachtig, alle dieren die je van dichtbij ziet daar.
    We wensen je nog heel veel plezier en succes daar en tot je volgende verslag! xx

• 11 Augustus 2011 - 19:31

Floor:

Hee Linda,
    Leuk He paardrijden :P
    Leuke verhalen!!
    ben wel jaloers hoor op alle wilde dieren die je al hebt gezien.
    lijkt me wel raar als je zo dicht bij die wilde dieren bent!
    Heel Veel PLezier Daar Nog (L)

Xxxx- Je Nichtje Floor

• 14 Augustus 2011 - 15:00

Marente:

Hoeraaaa....jullie hebben de Big Five met eigen ogen gezien. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt! En dan nu aan het watersporten? Hahahaha....dat zal vast ook een wens van Gerard zijn.
    Maar doen jullie ook nog wat daar op de SPH als ik al die avonturen van jullie lees. (grapje)
    We danken jou dat je zo trouw de verslagen bijhoudt. Voor Ink is het nu wat drukker met haar vriendje om haar heen (geeft jou meer tijd om foto's en verslagen bij te houden)

Heel veel plezier en mooie avonturen toegewenst uit Voorst.