Weekendje Pretoria! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Weekendje Pretoria! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Weekendje Pretoria!

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Zuid-Afrika. De tijd gaat nu echt snel. We hoeven nog maar 3 weken stage te lopen en dan hebben we 2 weken om te reizen. Als we bedenken wat we allemaal nog willen doen dan hebben we haast tijd te kort. Maar goed beter tijd te kort dan tijd over, haha.

Afgelopen woensdag was het dan zo ver en had ik mijn date met Clinton. Hij is 22 jaar en woont hier in Zuid-Afrika. We zijn eerst ergens een hapje wezen eten en toen naar de bioscoop geweest. Vind het een erg leuke jongen en de avond was ook erg gezellig.

Donderdag was het hier ‘Springday’, het begin van de lente wordt hier dan gevierd. Het is niet de exacte datum dat de lente begint, maar het weer is in september stukken mooier en de zwembaden gaan open. Toch hebben we hier niet zo heel veel van gemerkt, maar het was wel een erg mooie en zonnige dag.

Vrijdag was het ‘Casual Day’, dit is de dag van de mensen met een beperking. Elke school of verzorgingstehuis voor mensen met een beperking verkopen sticker die je op je shirt moet plakken. Voor elke sticker die ze verkopen krijgen ze weer extra geld en de organisatie die de meeste stickers van heel Zuid-Afrika heeft verkocht krijgt nog weer meer geld. De Alma school is hier erg fanatiek in en verkoopt altijd een heleboel stickers. Elk jaar is er een thema voor Casual Day en het is de bedoeling dat men zich dan ook verkleed wat van toepassing is op het thema. Dit jaar was het thema ‘Born to be wild’. Samen met de arbeidstherapeuten en de fysiotherapeuten zijn wij verkleed gegaan als ‘Kiss’, de rockband. Normaal houd ik niet zo van verkleden, maar nu was het erg leuk. Op deze dag worden op de Alma school altijd allemaal leuke spelletjes gedaan en is het één groot feest. Er komen dan ook bedrijven en deze doen samen met de kinderen de spelletjes. Ook wordt er eten, drinken en snoep verkocht om nog meer geld in te zamelen voor de school. Het was een erg leuke dag en mooi om te zien hoe de kinderen zo van alles kunnen genieten.
’s Middags zijn we wezen shoppen in Brooklyn en daarna hapje gegeten en super lekkere cocktails gedronken. ’s Avonds zijn we met de andere studenten, er is inmiddels ook nog een Nederlandse jongen bij, wezen stappen in Hatfield. Hier hebben we nog weer een groep van 7 Nederlandse jongens leren kennen. Zij lopen hier ook stage en zijn hier net een week. Ontmoeten dus veel Nederlanders, maar is wel super leuk.

Afgelopen weekend zijn we maar zo een keer in Pretoria gebleven. De reden hiervoor was dat de Bleu Bulls ( het rugbyteam van Pretoria) moesten spelen. Wij wonen ongeveer naast het stadion en wilden graag een keer een wedstrijd kijken. Het kaartje kostte gewoon maar € 1,-. Het spelletje rugby is echt leuk om te kijken, helaas hebben ze wel verloren. Wat wel bijzonder was is dat de supporters van beide partijen gewoon door elkaar zitten zonder dat er ruzie wordt gemaakt. Heel vriendschappelijk dus allemaal.
Zaterdag zijn we overdag is nog naar de Cradle of Humankind geweest, althans dat was de bedoeling. We konden het eerst niet vinden en toen we het eindelijk gevonden hadden konden we een tour van een uur doen. Helaas was deze pas om 14.00 uur en duurde tot 15.00 uur. We zouden dan te laat terug zijn voor de wedstrijd. Uiteindelijk hebben we daar maar even geluncht en zijn we weer terug gereden naar huis.
Na de wedstrijd zijn we met de andere studenten en nog twee Belgische jongens uit eten geweest bij Café 41. Ook weer erg goed eten en lekkere cocktails. Inka en ik zijn daarna nog weer naar Hatfield wezen stappen. De Nederlandse jongens waren er ook weer en hebben bij hun een afterparty gehad. Uiteraard weer erg gezellig en waren rond 5 uur thuis. Hebben onze stapuurtjes dus weer een beetje op peil gebracht, aangezien we in de weekenden altijd weg zijn en niet kunnen stappen dan.

Zondagochtend hebben we beetje gerelaxt (ben hier altijd vroeg wakker. Zit zo in het ritme dat ik niet kan uitslapen) en zijn we op internet geweest. ’s Middags hebben we lekker in de zon gezeten bij de jongens. Hun hebben een eigen huis waar ze in verbleven met een super mooi zwembad. Het zwembad is een stuk mooier dan die van ons, haha.
’s Avonds zijn we bij een lerares van de Alma school geweest. Zij had ons uitgenodigd om bij haar te komen eten en haar familie te ontmoeten. De tafel had ze speciaal voor ons helemaal mooi aangekleed en ze had alles erg goed verzorgt.

Vandaag waren we een beetje verdrietig, want we moesten we tot ons grote verdriet van kamer wisselen. We vonden onze kamer erg fijn en hadden er ons eigen ‘huis’ van gemaakt. Beetje vaag allemaal, maar het komt er op neer dat de baas in het huis gaat wonen waar wij zaten. De nieuwe kamer is wel groter, maar we hebben minder plek om onze spullen kwijt te kunnen. Moeten dus nog even een oplossing vinden. Wat ons wel een beetje gelukkiger maakt is dat we internet op de kamer hebben. Dat betekent dat we dus makkelijker op internet kunnen en niet hoeven te betalen, héhé. We zeggen dit natuurlijk ook niet!

Aankomend weekend willen we naar de Blide River Canyon en de watervalroute.

Een fijne week gewenst en kom lekker bij van het Klompenfeest!

Liefs Lin

• 07 September 2011 - 11:34

Simone:

Haaaaaiii linnie,

Ik praat nu ook met je, maar leuk reisverslag heb je weer geschreven hoor! Heb er weer van genoten;)!
    En vooral die date, daar wil ik natuurlijk ALLES over horen als je weer thuis bent haha. Dan heb je vast meer nieuwtjes haha.
    Nou meid, geniet er nog lekker van zo lang je daar zit! Ik mis je nog steeds hoor!!

Veel liefs, Siem

• 07 September 2011 - 12:51

Petra:

Hey Linneke,
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie, en wat fijn dat je over 5 weken weer terug komt haha. Leuke reisverslagen. Ik zie ze zoals gewoonlijk liever iets gedetailleerde. Voornamelijk over de date natuurlijk. Wat voor gezellige dingen hebben jullie samen gedaan???
    Mo en ik willen DETAILS o.k
    Groetjes en veel reisplezier nog!

Dikke knuffel, Petra

• 08 September 2011 - 09:23

Marion Wijnberg:

Hoi Linda,

Nu eens even rustig de tijd genomen om na de vakantie al je verhalen en foto's te lezen en te bekijken.
    Lees wel dat je het super naar de zin hebt, helemaal top !!!
    Zou je nog wel terug willen naar ons Holland, ha,ha ???
    Superleuk om te horen wat je allemaal al gedaan hebt daar! Tokkelen, abseilen, de big 5 gezien, alle watervallen, bergen, uitzichten.
    Zo te zien een super mooi land !!!
    Toch fijn om ook nog te horen dat de stage leuk is en dat de kinderen zo tevreden zijn.
    Nou geniet nog maar heerlijk daar van alles. Nog een paar weekjes "werken" en dan definitief nog even vakantie vieren. Heel veel succes en plezier !!!
    Liefs van de wijnberggies

• 08 September 2011 - 19:53

D-driessen:

Hoi Linda
    Net jou mail weer gelezen , erg leuk om te zien en de foto, s ook alleen dit keer geen foto omdat jullie in Pretoria waren gebleven dus de volgende keer maar weer .
    OOk heel fijn dat julllie het nog zo naar de zin hebben geniet er nog maar lekker van want de tijd is zo voorbij.Groetjes en kusjes van Opa en Oma doei doei

• 09 September 2011 - 18:50

Anja En Fam.:

Hoi Linda,

ik begin me sterk af te vragen of je straks nog wel terugkomt naar Nederland, het is straks veeeeel te saai hier voor jou. Als je volgende week je familie gezien hebt, denk ik dat je er wel weer een poosje tegen kunt en dat we je voorlopig hier niet weer zien!!!!!!

Lieve groeten van ons allemaal,
    Anja