Genieten! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Oktober 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje uit inmiddels Thailand.
In het vorige verslag vertelde ik dat we in Cameron Highlands waren. Hier aangekomen hebben we meteen een bezoek gebracht aan de Butterfly Garden. Uiteraard waren hier super mooie en grote vlinders, maar hebben we ook van allerlei andere dieren gezien, zoals gekko’s, miljardpoten, schildpadden, slangen, wandelende takken, schorpioenen en nog veel meer. Heb zelfs een aantal dieren vast gehouden. Ook waren er super mooie grote bloemen. Was leuk om hier even een kijkje te hebben genomen. ’s Avonds kregen we een diner aangeboden en hebben we gezellig met de hele groep gegeten. De hotelkamer was echt top, waren wel beetje door het dolle heen toen we hem zagen. Super grote kamer en de badkamer was echt de kers op de taart; wat een hemelse douche, haha!
Deze dag ook een nieuw soort fruit geproefd; jambu. Dit is een kruising tussen een appel en guave, erg lekker!

De volgende dag, dinsdag, zijn we naar de theeplantages geweest. Het uitzicht op de theeplantages is echt prachtig. Het ligt in de bergen en is mooi fel groen. In het dal zit de theefabriek en konden we een kijkje nemen hoe het gemaakt wordt. Eigenlijk is het heel simpel om te maken. De thee wordt geplukt, dan gekneusd, gefermenteerd en als laatste gedroogd. Dit gaat in een tijdsbestek van één dag, het maken van thee gaat dus erg snel. Als herinnering lekkere verse thee gekocht. Tussen de middag even ‘geluncht’ bij de Starbucks, eigenlijk gewoon voor het gratis internet. Zo kon ik even mijn vorige verslag uploaden op de site. ’s Middags zijn we naar Mossy Forest geweest, dit nevelwoud ligt op 2000 meter hoogte. Hier zouden we een tocht door heen maken, lekker klimmen en klauteren tussen de bomen door. Helaas had het net daarvoor flink geregend en was het erg nevelig boven. We konden dus niet echt van het uitzicht genieten, want we zagen niets. We zijn ook niet zo ver het woud in gegaan, want het was te glad en modderig om over en onder de boomwortels te klauteren. ’s Avonds hebben we bij ‘Steamboat’ gegeten. Dit is een soort fondue alleen wordt er nu groente, noodles, vlees enzovoort in bouillon gaar gestoomd. Nog nooit eerder gedaan, maar erg lekker en veel. Het eten is hier trouwens overal erg goedkoop. Je kunt hier al voor twee á drie euro een maaltijd krijgen inclusief drinken. Ga je iets luxer eten, wat wij ook nog wel eens doen, dan ben je maximaal vijftien euro kwijt voor een goed vol bord eten.
Na het eten nog even een drankje aan de bar gedaan.

Woensdag moesten we de koffer weer in pakken en gingen we op weg naar Penang, Georgetown. Penang is het eiland, in de vorm van een schildpad, en Georgetown is de stad waar we overnachtten. Je kunt hier met de boot naar toe, maar wij zijn over een 13 kilometer lange brug naar Penang gereden. Daar aangekomen zijn we in een trishaw (fietstaxi) gestapt en reden we met een groep van zestien man tussen al het verkeer door de stad. Tussen door stopten we op verschillende plaatsen om het één en ander te bekijken. Dit was op zich heel leuk, ik vond het alleen zielig voor de mannetjes die flink moeten trappen om vooruit te komen terwijl jij lekker rustig in het bakje zit. Toch zijn deze mannen harstikke blij als ze klanten hebben, want zij moeten van dit loon leven. De mensen krijgen geen pensioen hier. In het hotel was een heerlijk zwembad mét bubbelbad aanwezig, dus na de fietstocht zijn we heerlijk het bubbelbad in gegaan. ’s Avonds hebben we met de hele groep bij ‘Red Garden’ gegeten. Dit is een food court met allemaal kleine eettentjes waar je eten kan bestellen en kan gaan zitten waar je wil. Monique en ik houden allebei van sushi dus we hadden heerlijk een groot bord sushi besteld. Er was ook live muziek aanwezig, maar echt goed was het niet, haha. Rond 23.30 uur zijn we nog de ‘stad’ in gegaan. Eerst een drankje gedaan op het terras en daarna na ‘Mois’ (club) geweest. Was gezellig, maar het stappen gaat hier wel anders dan in Nederland. De meeste mensen (veelal jongens) reserveren hier een tafel en bestellen dan drinken, de flessen staan dan gewoon op tafel. Voor ons een goedkoop avondje dus, want we kregen lekker drinken aangeboden;) Aan het eind van de avond/nacht ook nog even een kijkje genomen in de andere club, Slippery Senorita.

Donderdag stond er weer een excursie op het programma. We zijn naar de Penang Hill en de Kek Lok Si tempel geweest. De Penang Hill is een berg waar je op de top over heel Penang kan kijken op 800 meter hoogte. Gelukkig ga je naar boven met een treintje;) Het uitzicht was echt super mooi en deze keer was het wel helder. Daarbij scheen de zon ook nog eens heerlijk, genieten dus.
De Kek Lok Si tempel is de grootste tempel in Azië (China niet meegenomen). Echt een adembenemende tempel. Het is zo groot en aan elk detail is gedacht en zit een reden achter. Hier hebben we met de groep die mee was onze namen op een dakpan gezet en werd er een spreuk op geschilderd. Ze zijn een nieuw deel bij de tempel aan het bouwen en deze dakpan wordt daarvoor gebruikt. Laten we dus ook nog wat achter in Maleisië.
’s Middags hadden we een afspraak gemaakt voor een massage. Deze was lekker, al ging het af en toe wel erg hard, haha. ’s Avonds weer bij het food court gegeten en weer drankje gedaan op het terras. Er was alleen niet veel te beleven, dus waren op tijd weer terug in het hotel.

De volgende dag zijn we weer vertrokken naar de volgende bestemming, Langkawi, dit is een eiland in Maleisië. De reis was dan ook voor een groot deel met de boot. Het was drie uurtjes varen. Gelukkig was het mooi weer, dus lekker in de zon bakken op het dek. We sliepen in het Mutiara Burau Bay resort en daar aangekomen waren we helemaal gek. Wat een mooi uitzicht, echt een droomplaatje. Bij het resort zat zelfs een privébaai. We hebben het er meteen maar van genomen en zijn aan zee wezen lunchen en een ook maar een duik genomen in de zee. Heerlijk!! Het huisje waar we in sliepen was niet heel groot, maar wel mooi en netjes. Goed vertoeven dus. Om 16.00 uur stond er een sunset cruise op de planning. Met een boot de zee op en de zonsondergang bekijken. Drankjes en cocktails waren inbegrepen, dus helemaal goed;) Achter de boot hing in net waar je in kon zitten en met een cocktail in je hand kon badderen. Heb me dus wel vermaakt.
Terug bij het resort was er bij de bar een bandje aan het spelen en zijn we daar verder gegaan met party’en!

Zaterdag stond de Mangrovetocht op het programma. Mangrove is een boomsoort. Met een speedboot tussen de mangrovebomen door hebben we stop gemaakt bij een grot met allemaal vleermuizen. Leuk om te zien, maar blij om er weer uit te zijn, haha. Daarna zijn we door gevaren naar een onbewoond strandje. Op dit strandje zijn drie seizoen van Expeditie Robbinson opgenomen. Hier konden we lekker zwemmen en werd er een lunch voor ons klaar gemaakt! En ja, daar is het woordje weer; wat was het Genieten!
Tien minuten lopen vanaf het resort was er een kabelbaan die je naar 700 meter hoogte bracht van waar je een prachtig uitzicht over Langkawi had. Hier zijn we samen met twee andere stellen heen geweest.
’s Avonds wouden we bij de haven eten. Hier kon je over de weg heen lopen, maar als het eb was ook over het strand. Inmiddels was het al donker, maar Monique en ik zagen er wel beetje avontuur in. Uiteindelijk kwamen we op het terrein van een ander duur hotel uit. Hebben maar net gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat we daar uit de tuin kwamen lopen. Langs het water lekker tapaz gegeten en ook weer terug gelopen over het strand. Dat ging iets minder makkelijk dan de heenweg. Het water stond een stuk hoger en we zagen geen hand voor ogen, maar wel grappig. Daarna nog even een afzakkertje gedaan bij de bar van het resort.

Zondag was alweer de laatste dag in Maleisië. We hebben een fietstocht gemaakt van 15 kilometer over het eiland. Er zaten goede mountainbikes bij, maar ook wat minder goede. Ik had net een BMX fietsje, dus lekker lopen kneuren en ouwehoeren op dat ding. Er was een optie om terug te fietsen naar het resort. Dit was nog een tocht van 25 kilometer met een aantal steile hellingen er in. Zo sportief als Monique en ik zijn hebben wij natuurlijk gekozen om terug te fietsen. De helling waren wel even pittig, sommige waren 10%-15%, maar het was wel even fijn om weer beetje te sporten en uiteindelijk viel het allemaal wel mee. ’s Middags zijn we op de jetski geweest en een halfuurtje flink over het water gecrossed. Erg leuk om te doen en hij heeft bijna de 80 km/h aangetikt:)
Zoals ik al zei zitten we inmiddels in Thailand. In mijn volgende verslag zal ik jullie vertellen over mijn belevenissen in Thailand.

Dikke kus en liefs,
Linda

• 16 Oktober 2012 - 18:33

Jelisa:

Leuk Lin!! Echt leuk dat je ons zo uitgebreid op de hoogte houdt met je mooie verhalen :-D

Enjoy!!
    Liefs,
    Jelisa

• 16 Oktober 2012 - 18:53

Jet:

Lekker zeg! Word er wel jaloers van als ik dat allemaal hoor!
    Geniet er nog lekker van!

Liefs Jet

• 16 Oktober 2012 - 22:39

Ariette De Weerd (fitness):

hoi linda,

Wat leuk om weer, net als in Zuid-Afrika, jouw uitvoerige verslagen te lezen. Je geniet weer met volle teugen, merk ik. Ik wens je de rest van je vakantie nog heel veel plezier en kijk weer reikhalzend uit naar je volgende verslag. Groetjes van Ariette

• 16 Oktober 2012 - 23:57

Moedertje Marita:

Heeej deerne,

het is weer een heel verhaal geworden zeg....!
    Leuk om te lezen dat het jullie nog steeds bevalt ook al is het reizen soms vermoeiend.
    Maar goed, volgende week thuis kun je weer bijtanken, nu nog proberen zoveel mogelijk te zien wat het land jullie te bieden heeft.

Geniet er nog van en tot later maar weer.

groetjes!!!

• 17 Oktober 2012 - 10:04

Oma Driessen:

Hoi Linda
    weer met veel plezier jou mailtje gelezen erg goed in elkaar gedraait.
    Het bevalt jullie nog steeds heel goed begrijp ik.
    Geniet verder nog maar lekker van jullie vakantie de tijd is zo weer om.
    veel liefs van opa en oma doei tot de volgende keer.

• 17 Oktober 2012 - 11:45

Nadieh:

Heey Lin!

Haha het blijft leuk om te lezen! Wat super dat jullie daar zo aan het Genieten zijn! Veel plezier in Thailand! Ik kijk uit naar je volgende verhaal. En tot snel!!

Liefs,
    Nadieh

• 17 Oktober 2012 - 20:43

Anja:

Hoi Linda,

we begrijpen wel dat je op erg veel plaatsen komt en overal is weer iets te beleven!! Vorig jaar heb je ons al jaloers gemaakt maar nog alweer!!!!!!!!! Zo te lezen is alles even mooi en geweldig. Geniet er nog maar van,

liefs Anja

• 20 Oktober 2012 - 11:08

Monica:

Hee Lin,

Wat een super leuk verhaal weer, zo te lezen heb jij inderdaad niks te klagen en het helemaal naar je zin!
    Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet ben je weer thuis;)!
    Heel veel plezier nog en tot snel!

Lieefs Monica