Weekje familie! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Weekje familie! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Weekje familie!

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lieve allemaal,

Na een week niets van mij gehoord te hebben hier weer een berichtje vanuit Zuid-Afrika. Ik had weer problemen met mijn laptop en had afgelopen week niet zoveel tijd, want de hele familie was hier in Zuid-Afrika!!!!
Verder gaat het allemaal super hier en is Inka gelukkig weer helemaal beter.

Vorige week vrijdag was het dan zo ver en heb ik papa, mama, Sabine, Niels en Erik op het vliegveld opgehaald. We waren er al een beetje vroeg, waardoor het wachten wel erg lang duurde, haha. Maar het wachten werd beloond, want het was leuk om iedereen weer te zien en te laten zien waar ik de afgelopen drie maanden heb geleefd. Verder hebben we vrijdag lekker bij gekletst en geluncht met zijn allen.

Zaterdagochtend zijn we naar Pilanusberg (soort Krugerpark, maar dan kleiner) gereden en hebben we het park bezocht. Hier hebben we veel verschillende dieren gezien, maar helaas maar twee dieren van de Big Five. Toch vonden ze het allemaal wel erg leuk en bijzonder om de dieren zo in het wild te zien. Na Pilanusberg zijn we naar de Hodge Podge Lodge en backpacker in Rustenberg gereden waar we zouden overnachten. De backpacker bestond uit allemaal houten hutjes en zag er super mooi uit. ’s Nachts hebben we het wel een beetje koud gehad, want het hutje waar wij in sliepen was nog niet helemaal af. Alle andere hutjes waren al volgeboekt, maar het was verder allemaal prima en leuke eigenaren. ’s Avonds zijn we gezellig met zijn allen uit eten geweest bij ‘The Deck’, een restaurantje in de buurt van de backpacker.

Zondag was het weer super mooi weer en hebben we met zijn allen in de zon ontbeten. Daarna zijn we de berg op wezen hiken en hebben we even van het uitzicht genoten. ’s Middags zijn we naar Sun City geweest. Sun City is een beetje het Las Vegas van Zuid-Afrika. Je kunt er van alles doen, gokken, olifant rijden, skydiving en er is een zwembad met nagemaakte golven. Het was leuk om een keer te zien, maar vond het niet zo heel bijzonder.

Maandag was het weekend helaas al weer voorbij en begon onze werkweek weer. Aangezien ik gewoon de hele week moest werken had ik een mooi programmatje gemaakt wat de familie allemaal kon doen. Maandag zijn ze naar de Union Buildings (parlementsgebouw), Voortrekkermonument (monument over de blanken die Zuid-Afrika introkken) en Hatfield (wijk in Pretoria waar een winkelcentrum bij zit) geweest. ’s Avonds hadden we een ‘heerlijke’ maaltijd, haha. Er was een foutje gemaakt door niet nader genoemde personen (Niels en papa) met de peper en de piri-piri saus, waardoor het eten echt ontzettend scherp was en de tranen je er bij in de ogen sprongen, haha. ’s Avonds lekker bier gedronken en geouwehoerd, altijd gezellig.

Dinsdag was het een feestdag, want mama was jarig. Inka en ik hadden de kamer waar ze sliepen versiert met slingers en ’s avonds zijn we met zijn allen bij Ocean Basket (visrestaurant) wezen eten. Was erg lekker en gezellig. Voor ’s avonds had ik worteltjestaart en bier gekocht en hebben we met zijn allen bij elkaar gezeten.
Overdag hebben papa, mama, Sabine, Niels en Erik de Sowetotour gedaan. Ze zijn naar het apartheidsmuseum in Johannesburg, Hector Pieterson museum en Soweto (township) geweest. Ook hebben ze hier de echt Zuid-Afrikaanse lunch gehad met pap, chakalaka en vlees. Ze vonden het een erg bijzondere en interessante tour.

Woensdagochtend zijn ze naar Swaziland vertrokken om daar de omgeving te verkennen en een mountainbike tocht te doen. De mountainbike toch wilden ze op donderdag doen, maar helaas voor hen was het niet zo mooi weer en hebben ze dit niet meer gedaan. Wel zijn ze nog naar de Culture Village geweest, waar Inka en ik ook zijn geweest. Dit is een nagebouwd dorpje van vroeger en hier worden rondleidingen en ‘shows’ met zang en dans gegeven. Hier heeft Niels nog even zijn danskunsten vertoond. Ook is er een waterval waar je via een leuk pad naar toe kunt.
Donderdagavond zijn we met de hele familie naar Klapperkop (uitkijkpunt over Pretoria) geweest en hebben we genoten van de snelle zonsondergang.

Woensdagavond waren Inka en ik alleen en zijn we naar de Drive-inn bioscoop in Menlyn geweest. Hier kun je zittend in je auto film kijken. Was super gaaf en had er echt zo’n grease-gevoel bij.

Vrijdag was het zo ver om te doen waar de familie eigenlijk voor gekomen is, ze zijn mee geweest naar de Alma school en de SPD. Hier heb ik een rondleiding gegeven en laten zien waar wij werken en wat wij doen. Ze vonden het erg leuk om te zien en een mooie plek. ’s Middags heb ik samen met papa, Erik en Niels de Canopy tour in de Magaliesberg nog een keer gedaan. Ook zij vonden het super leuk en gaaf om te doen.

Uiteraard hebben ze ook mijn nieuwe vriendje ontmoet. Ze vinden het een erg leuke en spontane jongen gelukkig.

Zaterdag was alweer de laatste dag dat mijn familie er was en hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn naar de Botinical Gardens in Pretoria geweest. Hier hebben we lekker rond gelopen, waterval bekeken en met zijn allen gepicknickt. Daarna was het zover om richting het vliegveld te rijden en ze uit te zwaaien.

Inmiddels zijn ze weer terug op Nederlandse bodem, ze zijn rond half twee vanmiddag geland. We hebben een erg leuke week gehad met zijn allen en de tijd ging super snel.
Sowieso gaat de tijd snel, want de laatste week werken gaat in. Aankomende week wordt dus een week van afscheid nemen en gedag zeggen.

Tot over 3 weken!

Veel liefs, Lin

• 25 September 2011 - 21:02

Fam. N. Visser:

Hee Lin:-)

Fijn dat je het zo naar je zin hebt en ons allemaal nog helemaal niet mist haha!!!
    Leuk zeg dat je het hele gezin op bezoek hebt gehad! Zij missen je natuurlijk enorm!
    Geniet nog even lekker van je laatste paar weekjes daar!!!
    Liefs,
    Niels, Marloes en Chris.

• 26 September 2011 - 05:52

Sabine :

Goed e doan! X

• 26 September 2011 - 12:40

Niek Evers:

Super leuk verhaal ;) Gezellig dat je bezoek hebt gehad van je familie. Heb de nodige verhalen al weer gehoord van Erik haha.

Geniet er nog ff van!

• 26 September 2011 - 17:12

Yvonne Lemmerman:

Hoi Linda,,
    Bedankt voor je leuke verhalen, ik zal ze straks missen, ik las ze nl. altijd op mijn werk!
    Veel succes met je laatste werkweek en dan lekker gaan genieten en uitrusten!
    Veel plezier de laatste weken daar.
    Groet van ons allemaal.

• 29 September 2011 - 06:18

Anja En Familie:

Hoi Linda,
    Wij weten zeker dat je twee fantastische weken tegemoet gaat. Je zult vast weer heel veel zien en gaan genieten van het prachtige land. We hoeven je niet te vertellen dat we nog steeds jalours op je zijn, maar gunnen het je van harte. Geniet ervan!
    Tot over een paar weekjes