Aangekomen in Zuid-Afrika, Pretoria! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Aangekomen in Zuid-Afrika, Pretoria! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Zuid-Afrika, Pretoria!

Door: lindavreeling

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lieve allemaal,

Vanochtend om 7.35 uur ben ik geland in Zuid-Afrika. We zijn vanaf Schiphol vertrokken met een overstap in Cairo. Daar vlogen we om 23.30 uur weg. We hebben dus de hele nacht gevlogen. De vlucht was oké, al had ik gehoopt een beetje te kunnen slapen, maar helaas heb ik maar twee keer een halfuurtje geslapen. Verder maar een beetje muziek geluisterd en een film gekeken die ik niet leuk vond. Maarja….wat moet je anders als je in een vliegtuig zit en geen kant op kan. Aangekomen in Johannesburg moesten we voor de zoveelste keer door de douane waarnaar we onze bagage op konden halen. Na de bagage gevonden te hebben gingen we op zoek naar een oranje formulier met onze namen er op. Uiteindelijk hadden we deze man gevonden die ons ongeveer de hele dag heeft begeleid. Samen met hem hebben we een Zuid-Afrikaanse SIM-kaart gekocht en gezorgd dat we Rand hadden, zodat we onze auto die we vanmiddag hebben gekregen konden betalen. Vanuit het vliegveld zijn we meteen naar de SPD gereden en hebben we daar kennis gemaakt met Anine (zij begeleidt ons, zolang Dr. Botha nog in Europa zit) en hebben we een rondleiding over het terrein gehad. Het is er nog best wel groot en was erg interessant. Daarna zijn we met Gordon (de man die ons op het vliegveld had opgehaald) naar Pretoria Backpackers gereden om onze spullen daar neer te leggen. Inmiddels met onze eigen auto! En jawel (voor de kenners onder jullie) het is een Volkswagen Golf type 1. Het is in ieder geval zeker geen spiksplinter nieuwe auto, zelfs geen stuurbekrachtiging. Dit was toch wel even wennen; links rijden en het stuur aan de rechterkant. We hebben dus genoeg te leren hier. Daarna hebben we nog even boodschappen gedaan voor het eten en voor morgenvroeg.
Nu zit ik hier op het kantoor van de eigenaar van het hostel, welk half buiten is, en zit ik hier te koukleumen. Ja mensen, zoals velen jullie verbaasden is het hier winter (en dus géén zomer) en dat is hier goed te merken. Het is hier behoorlijk koud. Ik zit hier met 3 shirtjes, een vest, een trui en natuurlijk een lekkere sjaal om, maar nog steeds is het koud. Ze hebben het er zelfs over dat er van de week sneeuw kan vallen en er werd ons verteld dat we ook wel de koudste week hebben uitgekozen om te komen.
Ondertussen ben ik nog even aan het eten, want heb de hele dag nog niets gehad. We hadden meteen al een vol programma en hadden ook niet echt honger.
Zodra ik mijn eten op heb ga ik naar mijn kamer (welke overigens goed te doen is) en ga ik lekker slapen, aangezien ik nog wat slaap in te halen heb.

Morgen gaan we trouwens na de Universiteit om ons in te schrijven, zodat we ook daadwerkelijk stage mogen lopen in Pretoria. Verder moeten we nog meer formulieren invullen en inleveren en dat zal (hopelijk) ook morgen gebeuren, maar je weet maar nooit hier. De afrikanen staan niet bekend om het harde werk en snel afhandelen van alle formulieren!
Verder is het nog wel een beetje wennen hier hoor. Maar ik ga er vanuit dat hoe langer ik hier ben hoe meer ik me hier thuis veel en weet hoe het er hier allemaal aan toe gaat!

Dit was dan mijn eerste echte reisverslag vanuit Pretoria!

Slaap lekker allemaal!

Liefs Linda

  • 04 Juli 2011 - 18:12

    Sabine:

    Na net al een uur geskyped te hebben is het ook nog leuk om je verhaal te lezen!
    Blijf daar vooral mee doorgaan!!!
    Je zei tegen ons een Volvo dat ik wat anders als een Volkswagen hoor ;)

    Slaap lekker hopelijk rust je fijn uit en veel plezier weer morgen!

    Dikke kus, ook van je lieve zwager ;)

  • 04 Juli 2011 - 18:30

    Jet:

    LIN! Gelukkig ben je veilig aangekomen!! Slaap lekker en geniet van alle dingen!
    xxx ps: Heb je een koe in de achtertuin? ;)

  • 04 Juli 2011 - 19:00

    Marian Rijkenberg:

    Hee Lin. Fijn dat alles goed is gegaan.
    Je hebt toch wel je winterlaarzen mee? Of alleen maar 4 paar teenslippers????? groetjes xxx Marian

  • 04 Juli 2011 - 19:25

    Anja En Fam.:

    Wij zijn allemaal erg blij dat je goed overgekomen bent, ook een opluchting voor ons hoor!!
    Misschien kun je daar al wel vast wennen voor de wintersport.ha ha.

    liefs van ons,

  • 05 Juli 2011 - 11:31

    Niek:

    Hey!

    Tof verhaal om te lezen, fijn te horen dat je goed bent aangekomen :) Het klinkt allemaal erg interresant daarginds! Alleen jammer dat het winter is.. Dat had ik niet verwacht! Ik herken je waarnemingen betreft Afrika haha ik had ook zo iets :) En je hebt gelijk hoe langer je er zit hoe meer je je thuis voelt het komt vanzelf goed!

    Hoeveel tijd verschil is het op het moment daarginds vergeleken met hier?

    Ik hoop dat je goed geslapen hebt (A) Geniet er van daarginds!

    Xx

  • 05 Juli 2011 - 17:05

    Petra En De Rest:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Hopelijk ben je inmiddels een beetje uitgerust zodat je alle nieuwe indrukken goed op je kan laten inwerken. We blijven je dagelijks volgen hoor! Liefs Petra en de andere Driessens

  • 06 Juli 2011 - 06:52

    Veer:

    Goede reis gehad dus! Wel bizar joh dat het daar winter is! Had je wel beter kunnen uitkiezen, haha!

  • 06 Juli 2011 - 18:19

    Sander:

    Hoi Linda!!!
    Mooie avonturen gaan het worden voor je in Zuid-Afrika!!! Ga genieten!!! Dan blijf ik hier wel een beetje in de fitness werken;-). Net was Wilco er nog met z'n kindje, dus dat was wel leuk!
    Mooi die Afrikaanse ongeorganiseerdheid!!! Kunnen we in Nederland met al die stress nog wat van leren, haha...!
    X

  • 06 Juli 2011 - 20:04

    Monicaa:

    Heee Linn!

    Super leuk om je eerste reisverslag te lezen!
    Erg jammer dat het daar zo enorm koud is of niet?
    Ik hoop dat je snel een beetje gewend bent daar!
    Heel heel veel plezier en succes, en we gaan gauw skypen!

    Veel lieeefsss xx en een dikke kus vanuit Twellooooo

  • 07 Juli 2011 - 13:54

    Nadieh:

    Heey Lin,

    Wat goed om wat van je te lezen! Haha je hebt ook wel weer de goede tijd uitgekozen zeg ;) Moeten we toch maar naar Curacao om weer een beetje warm te worden ;)
    Veel plezier nog en spreek je snel!!

  • 07 Juli 2011 - 15:08

    Stephanie:

    Klinkt goed!! veel plezier nog!
    Groetjes stephanie

  • 07 Juli 2011 - 21:46

    Fam. N. Visser:

    Hee Lin,

    Wat leuk om je verslag te lezen!
    We kregen de link van Ineke zodat we een beetje kunnen volgen hoe je het daar hebt.
    Fijn om te lezen dat je goed overgekomen bent!

    Geniet er lekker van en we houden je site in de gaten!

    Liefs,
    Niels, Marloes en Chris.

  • 08 Juli 2011 - 06:45

    Jelisa:

    Heee Lin,

    Wat leuk om te lezen!! Mooi dat je een goede reis hebt gehad en die slaap haal je vast wel in ;-)

    Zie uit naar je verdere verhalen! Enjoy en succes verder met alles.
    Liefs xx

  • 08 Juli 2011 - 08:41

    Luus:

    Heey lin, vet leuk om te lezen deze verhalen. Ik blijf ze allemaal volgen hoor. Zal je nog ff een mailtje sturen er is alweer veel gebeurt hier hahaha. Geniet ervan meid!!!

    Dikke XXXX

  • 08 Juli 2011 - 10:44

    Fam. R. Visser:

    Hi Linda,

    Ook wij kregen de link doorgestuurd van Ineke. Wat leuk om bij te kunnen houden hoe het met je gaat. Fijn dat alles goed gegaan is tot nu toe. Het is altijd even wennen in het begin als je in het buitenland bent, maar dat komt snel genoeg..... Veel plezier daar!

    liefs, Ruben, Maartje en Gijs

  • 08 Juli 2011 - 14:51

    Linda Vreeling:

    @Jet: Nee er staat niet eens een koe in de achtertuin hier:S
    @Marian Rijkenberg geen laarzen mee, maar wel dichte schoenen en vandaag is het alweer een stuk warmer
    @Niek Er is hier geen tijdsverschil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid-Afrika, Pretoria

Stage lopen in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2011

Welkom Nederland!

13 Oktober 2011

Het avontuur is voorbij!

12 Oktober 2011

Foto's!

10 Oktober 2011

Laatste week is aangebroken!

06 Oktober 2011

Vakantie!
Linda

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 23180

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Indonesië

11 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Vietnam

01 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Singapore, Maleisië en Thailand

03 Juli 2011 - 15 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Pretoria

Landen bezocht: