Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Linda Vreeling - WaarBenJij.nu

Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Oktober 2012 | Thailand, Phuket

Lieve allemaal,

Hier dan een berichtje uit Thailand. Vorige week maandag zijn we vertrokken naar Krabi, Ao Nang. Dit was de langste reisdag van de hele reis. De boottocht van Langkawi naar Krabi was maar een klein uurtje, maar in Thailand aangekomen moesten we nog ongeveer zes uur rijden naar Ao Nang. Ook hier was het resort weer op en top met een zwembad waar je in het water aan de bar kan zitten. We hebben de bar maar meteen even geopend;). ’s Avonds zijn we met de hele groep uiteten geweest, waarnaar we met een deel van de groep nog een drankje hebben gedaan bij een bar waar onze reisleider mede-eigenaar van is. Uiteindelijk bleven Monique en ik alleen over en zijn nog even een andere bar ingedoken, al was er overal niet zo veel te beleven. Zitten hier nog in het laagseizoen, dus het is nog vrij rustig.

De volgende dag stond kajakken op het programma. Super mooie tocht door de mangrove waar we veel gelachen hebben om een aantal in de kajak. Normaal houd ik niet zo van kanoën en kajakken, maar vond het uiteindelijk best heel leuk! Na het kajakken zijn we even wezen snuffelen tussen alle kraampjes en spulletjes.
Terug bij het hotel gauw een duik genomen in het zwembad, want er stond een massage op de planning. Normaal moet ik mensen masseren, dus heb het er hier maar even lekker van genomen om me een keer zelf te laten masseren;) ’s avonds zijn we met een aantal heerlijk wezen eten bij een seafood restaurant. Deze vind je hier veel (zitten aan zee), maar het eten is ook echt goed.

Woensdag zijn we op Koh Phi Phi aangekomen, wat een paradijsje. Het uitzicht is hier echt zo mooi. Dat kan ik niet goed beschrijven, dat moet je eigenlijk gewoon zien! Vanaf Krabi was het ongeveer twee uur met de ferry en daarna nog twintig minuutjes met een longtailboot na de andere kant van het eiland. Het resort was ook weer prima met een privébaai. ’s Middags hebben we nog even in de zee gesnorkeld om alvast een beetje te oefenen voor de volgende dag. Tegen zonsondergang zijn we naar de ‘Sunset Bar’ gelopen om te genieten van de zonsondergang. Ook dit was weer een plaatje. Op de plek waar wij zaten was ’s avonds niet zo heel veel te beleven, al hebben we natuurlijk nog wel even een cocktailtje gedronken.

Donderdag stond de eilandentour en snorkelen op de planning. Met een speedboot gingen we verschillende eilanden af, zoals het eiland waar James Bond is opgenomen en het bekende strand van de film ‘The Beach’. We stopten ook op verschillende plekken om te zwemmen en te snorkelen. Het snorkelen was echt heel tof. De vissen waren echt super mooi en we hebben gezwommen met haaien. Deze waren ongeveer anderhalve meter lang en zwommen rond bij het rif waar we aan het snorkelen waren. In het begin was het wel even spannend, maar deze haaien eten geen vlees en uiteindelijk was het wel super vet. ’s Avonds hadden we afscheidsbuffet met de hele groep. De volgende dag zouden we naar Phuket gaan en onze reisleider en lokale gids gingen vanaf Phuket niet meer met ons mee. We hadden aan het strand een buffet, super goed eten en goed geregeld. Tijdens het eten werd er nog een show opgevoerd van verschillende acts door het personeel van het resort. Zo werd er een lokale dans opgevoerd, was er een travestiet die ging optreden en werd er een thaibox gevecht nagespeeld. Natuurlijk na het eten nog even een overheerlijke cocktail gedronken;)

Vrijdag was het dan tijd om naar onze laatste bestemming te gaan, Phuket. Om 7.00 uur moesten we al ‘inschepen’. Vanaf Koh Phi Phi naar Phuket was het nog ongeveer twee uur varen. Het resort was zoals we gewend zijn weer super goed. Het zwembad is super mooi aangelegd en loopt door de hele tuin van het resort. Je kon dus een rondje zwemmen. De rest van de dag hebben we niet zo heel veel gedaan. Lekker aan het zwembad gelegen en ’s avonds een hapje gegeten.

De volgende dag hadden we een trip geregeld om te gaan duiken. Wel een beetje spannend. Ik had het wel al eens vaker gedaan, maar dat was gewoon in het zwembad op twee meter diepte. Nu gingen we de open zee in. Op de boot hadden we eerst een briefing over hoe alles werkt en wat je moet doen. Alles werd duidelijk uitgelegd en was goed te begrijpen. Daarna was het tijd om ons in het duiktenue te hijsen, dat wil zeggen zwemsuite, flippers, duikbril en zuurstoffles. Vervolgens het water in ‘lopen’ en het duiken kon beginnen. Het duiken was echt super leuk, de onderwater wereld is echt een wereld op zich. Er zijn echt zo veel mooie vissen en zoveel verschillende soorten. Nemo ben ik tegen gekomen, super veel zee-egels en mooie paarse zeesterren. Deze dag hebben we twee duiken gemaakt. Bij de tweede duik was er even een heel klein beetje stress, want toen we boven kwamen was het slecht weer en waren de golven hoog. De boot moest naar ons toe komen en iedereen moest gauw aan boord. Uiteindelijk viel het allemaal mee en is het goed afgelopen. De trip was ook super goed geregeld, we werden netjes opgehaald bij het hotel en weer afgezet, het materiaal was dik in orde en de mensen waren erg vriendelijk. Topdag dus!
’s Avonds hebben we met ‘ons’ groepje voor het laatst gezellig samen gegeten. De hele groep zou de volgende dag vertrekken, Monique en ik hadden nog twee dagen bijgeboekt.
Hier in Thailand rijden Tuk Tuks rond met een dikke muziekinstallatie en tijdens het naborrelen kwam het idee om hier een ritje in te gaan maken. Dus wij langs de straat lopen en wachten totdat er een te gekke Tuk Tuk langs kwam rijden, wij er in en gas op die lollie. De chauffeur snapte er niets van, want hij was gewend mensen naar een bestemming te brengen. Nu hoefde hij alleen maar een rondje te rijden, haha. Was wel echt lachen!

Zondag konden we voor het eerst echt uitslapen. ’s Middags hebben we olifant gereden en de Big Buddha bezocht. Het olifant rijden viel helaas wel een beetje tegen. In het begin ging het allemaal goed, al zit je natuurlijk niet heel erg relaxed, maar al vrij snel liep er een slang op het pad. Je raad het nooit; de olifant was bang voor de slang. Omdat je een dier toch niet zo goed kunt vertrouwen vonden wij het ook iets minder relaxed. Daarbij kwam dat hij een aantal keer ook flinke tikken kreeg van de man die de olifant bereed. Ik had al even getwijfeld of ik wel olifant wou rijden, omdat ik het zielig vond. Nu weet ik zeker dat ik het niet meer zal doen. Er stonden ook jonge olifantjes aan een ketting van misschien net een meter. Als er mensen kwamen ging deze af en moesten ze een paar kunstjes vertonen. Vond het echt zielig en deze beesten zijn daar niet voor gemaakt. Maar goed ook weer een ervaring rijker.
Daarna zijn we door gereden naar de Big Buddha, dit is een hele grote Buddha die midden op een berg in Phuket staat. Op zich was het een hele mooie Buddha alleen stond hij in de stijgers, omdat ze hem aan het renoveren waren. Ook dit viel dus een beetje tegen. Maar we hebben natuurlijk ook al zo veel gedaan en niet alles kan altijd op en top zijn.
Terug van de trip was het tijd om afscheid te nemen van de groep. Toch best raar om zo alleen achter te blijven. Je bent toch drie-en-een-halve week intensief met een groep mensen opgetrokken die je nu eigenlijk nooit meer gaat zien.
Na het uitzwaaien zijn we richting Patong gegaan, dit is twee dorpjes verder op dan waar wij zaten. Hier was een groot shoppingcomplex en tal van restaurantjes en barretjes. Hier hebben we dan ook even een hapje gegeten. Massaproductie bij ‘Shabushi’. Dit is een restaurant waar je een uur en vijftien minuten de tijd hebt om te eten wat je wilt. Je kunt hier steamboaten en sushi eten, wij gingen er heen voor de sushi. Maar echt wat druk hier, je moet gewoon wachten voor dat je naar binnen komt om te eten. Toch was het wel leuk en erg lekker.
’s Avonds hadden we kaartjes bemachtigd voor Thaiboxen. Het begon met de hele kleine jongentjes en ze werden steeds ouder. Was wel echt lachen om keer gezien te hebben. Wie laat zichzelf nou voor de lol knock-out slaan, haha.
Daarna was het tijd om naar de bekende Bangla Road te gaan. Deze straat staat bekend als de hoerenstraat en ladyboysstraat van Phuket. Deze moesten we natuurlijk wel bezocht hebben nu we er toch waren. Het is echt een hele andere wereld dan wat we in Nederland gewend zijn, maar we hebben wel een super leuke avond gehad. Ladyboys zijn hier heel normaal en geaccepteerd. Ik heb het idee dat je ze hier meer tegen komt, maar dat er ook meer ladyboys zijn dan in Nederland.

De laatste volle dag van onze reis hebben we lekker rustig aan gedaan en rondgesnuffeld en geshopt in Patong. Voor de laatste keer samen uiteten geweest en de avond afgesloten met Simon Cabaret. Dit is een hele bekende travestietenshow in Phuket. De show was harstikke leuk al werd er af en toe slecht geplaybackt en gedanst, haha. Vanuit de zaal is het soms heel moeilijk te zien dat de vrouwen vroeger man zijn geweest, echt goed gedaan. Ook knap dat deze mensen er allemaal zo open en bloot voor uit komen, kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is.

De aller, aller, allerlaatste dag van de reis was heel eerlijk gezegd een beetje de tijd uit zitten. Ik had graag nog wat langer willen blijven, maar op de dag dat je vertrekt is het toch lastig om nog van alles te plannen. ’s Ochtends dus lekker rustig aan gedaan, koffer ingepakt en uitgecheckt. In de middag zijn we naar Karon (dorpje verder op) gelopen en daar lekker langs het strand gelopen en gelunched. Vervolgens rustig terug gelopen en de laatste anderhalf uur saai gewacht in de lobby, haha. Om vijf uur zouden we opgehaald worden, maar om vijf voor half zes was er nog steeds geen taxi. Dus hup naar de receptie, waar we een beetje van in de stress raakten. Bij internationale vluchten moet je twee uur van te voren inchecken. Daarbij kwam dat het nog een uur rijden was en dat het ook nog eens erg druk op de weg zou zijn, omdat we midden in de spits kwamen. Gelukkig kwam de taxi er aan en heeft ons kris kras door alle auto’s naar het vliegveld gebracht. Meteen weer back to real life en stressen om op tijd te komen;). Gelukkig was de incheckbalie nog open en waren we op tijd voor de vlucht.
In Singapore hadden we een korte overstap. Dit vliegveld is zo groot dat we gewoon van de aankomsthal met de skytrain naar de terminal gebracht werden, hoe vet is dat. Wij dachten dat we heel erg op moesten schieten, dus wij zo ongeveer rennen om op tijd te komen (en het was nog al een eind) en uiteindelijk was de gate nog niet eens open en moesten we nog een uur wachten, haha.

In het begin schreef ik: ‘Hier een berichtje uit Thailand’. Dit verhaal is in Thailand geschreven, maar inmiddels ben ik thuis. Vanochtend om 7.10 uur zijn we geland na een goede vlucht en op Schiphol stonden papa, mama en oma ons al op te wachten. Redelijk kunnen slapen en tot nu toe nog geen last van de jetlag, probeer gewoon weer meteen in het ritme van hier te komen. Het enige waar ik even aan moet wennen is aan dit koude kikkerland, bah was is het koud;) De temperatuur in Thailand was toch stukken beter!

Nu ga ik er echt een eind aan breien en voor nu was dit (voorlopig;)) mijn laatste verhaal.
Bedankt voor het lezen allemaal weer en wie weet tot een volgende keer!

Dikke kus en veel liefs,
Linda

• 24 Oktober 2012 - 20:03

Ariette De Weerd:

Hoi Lina,

Fijn dat je weer gezond en we terug bent in Nederland. Bedankt voor dit laatste verslag, ik heb er weer van genoten. Rust nog even lekker uit en geniet van de mooie herinneringen. Ik zie je vast binnenkort wel weer op de fitness.

Groetjes Ariette de Weerd

• 24 Oktober 2012 - 20:52

Petra Driessen:

Hoi Linda,

Welkom in ons koude kikkerlandje! Wat een bijzondere verhalen heb je geschreven, erg leuk om te lezen hoor... We spreken elkaar gauw weer.

Liefs Petra